Aquesta setmana començo a posar
fi al meu Practicum II. Ho he intentat allargar el màxim possible per poder
tenir més temps per treballar amb els
alumnes.
Avui he començat amb la fase 9.
|
FASE 9. Avaluació del recurs didàctic
dissenyat
|
|
DATA: Del 09/12/2013 fins el 13/12/13 HORES: 6h
|
|
Objectius:
-Analitzar la millora obtinguda gràcies al programa
d’entrenament.
-Avaluar l’adequació de les activitats i materials
elaborats al context educatiu al qual van dirigits.
|
|
Destinataris:Alumnes
|
|
Activitats:
Passació de les proves d’avaluació final.
Enregistrar i analitzar els resultats obtinguts per
valorar la millora.
Reunió amb els docents per realitzar una avaluació final.
|
|
Instruments i tècniques
Prova d’avaluació final; Competències diagnòstiques de
matemàtiques.
|
|
Indicadors d’avaluació:
Millora obtinguda en els alumnes respecte els resultats
inicials.
Valoració dels docents envers la millora dels seus
alumnes.
|
Aquesta fase la he començat amb
la prova d’avaluació de competències diagnostiques de l’any 2011-2012 per
utilitzar les dades com avaluació final. Per fer una pre-avaluació vaig
utilitzar les proves de competències diagnòstiques del curs passat, és a dir,
les de l’any 2012-2013 i ara tenia dubtes si tornar-les a utilitzar en el post.
Per una banda és millor perquè tindria el pre i el post mesurat amb el mateix
test d’avaluació, però per altra banda crec que el fet que ja l’haguessin fet
influiria en els resultats.
A més els he passat un
qüestionari, que he elaborat, perquè realitzin una valoració sobre l’aprenentatge
cooperatiu, per veure que opinen d'aquesta nova metodologia per ells.
QÜESTIONARI: VALORACIÓ DE L’APRENENTATGE COOPERATIU
Marca l' opció
que més reflecteixi el teu grau d’acord
amb cadascuna de les següents afirmacions, relacionades amb
l’aprenentatge cooperatiu que hem realitzat.
|
|
D’acord
|
En desacord
|
No sé
|
|
He desenvolupat més capacitat verbal:
comprendre, explicar, preguntar, debatre,…
|
|
|
|
|
He aconseguit posicionar-me davant les
intervencions diferents dels meus companys, aportant la meva visió.
|
|
|
|
|
He sigut capaç d’aportar idees en les
diferents activitats.
|
|
|
|
|
He ampliat el meu coneixement sobre la
resolució de problemes mitjançant punts de vista diferents de companys.
|
|
|
|
|
D’aquesta manera entenc millor els temes
difícils.
|
|
|
|
|
M’ha agradat treballar d’aquesta manera.
|
|
|
|
|
He augmentat el meu iterés per la
resolució de problemes gracies a l’aprenentatge cooperatiu.
|
|
|
|
|
Treballar de manera cooperativa és millor
que treballar de manera individual.
|
|
|
|
|
Treballant sol hagués fet més activitats i
hagués après més.
|
|
|
|
|
La meva valoració global del treball en grup
ha estat bona.
|
|
|
|
-Indica dos o tres aspectes positius de treballar de
manera cooperativa en comparació amb la manera de treballar normalment a
l’aula.
1.
2.
3.
-Indica dos o tres aspectes negatius de treballar de
manera cooperativa en comparació amb la manera de treballar normalment a
l’aula.
1.
2.
3.
-Indica dos o tres alternatives per millorar la
metodologia del aprenentatge cooperatiu.
1.
2.
3.
Una vegada tingui els resultats
els comento!!
No hay comentarios:
Publicar un comentario