Com ja
vaig exposar a l’inici de les pràctiques, treballo amb un grup heterogeni. Això
fa com és normal que trobi alumnes amb més dificultats que d’altres. Els grups
cooperatius ja els vaig organitzar tenint en compte aquestes habilitats perquè
fossin igualats. Tot i realitzar les
tasques de manera cooperativa trobo dos alumnes amb moltes dificultats que els
hi costa troba la solució de les activitats.
El
professor de matemàtiques ja hem va comentar que eren nens fluixets i que
tenien dificultats a matemàtiques, però
com no em va donar gaire informació sobre ells i les proves de competències
inicials que vaig passar no van sortir molt malament, no creia que tinguessin
tantes dificultats.
Informant-me
millor (parlant amb els seus tutors i revisant els seus expedients) trobo que
l’alumna té dislexia i el nen TDAH amb predomini de dèficit d’atenció.
El primer
que hem plantejo és que puc fer per ajudar-los a millorar en la resolució de
problemes tenint en compte les seves dificultats. Per començar penso una sèries
de mesures generals, que hem serveixen per tots dos i que començo a aplicar:
-Potenciar l’autoestima i reconèixer en públic els seus èxits.
-Posar en marxa totes les actuacions necessàries perquè no visquin les
seves dificultats com un fracàs: respectar el seu ritme, facilitar-li les
tasques seqüenciades en passos, reconèixer els seus avenços, no fer-la llegir
en veu alta davant del grup...
-Intentar no donar múltiples ordres al mateix temps.
- Llegir les instruccions escrites o corroborà que les han entès.
-Tenir en compte la ubicació dins l’aula i procurar que estiguin a prop
meu.
-Donar temps adicional per
completar les activitats.
-Fraccionar una activitat llarga en passos més
petits.
-Utilitzar
diagrames, gràfics i imatges per visualitzar el que s’explica amb paraules.
-Mantenir
un nivell alt d’interaccions amb l’alumnat. Vaig fent preguntes, recordatoris,
comentaris de suport ... A més m’aproximo a la taula del seu grup per comprovar
la tasca que estan realitzant.
-Promoure
l’ interès dels alumnes en els temes. Totes les activitats tenen temàtiques
relacionades amb la vida real dels alumnes. Vam fer una activitat relacionada
amb l’organització d’una festa d’aniversari,
una excursió que realitzaran aquest trimestre, l’hort urbà que s’està
fent a l’escola, ... on els protagonistes de les activitats són ells mateixos.
-Utilitzar
metodologies de treball en petit grup ja que la relació i el treball conjunt
amb els companys pot augmentar la motivació en la tasca.
No hay comentarios:
Publicar un comentario