miércoles, 13 de noviembre de 2013

Dificultats observades en els meus alumnes

Com ja vaig exposar a l’inici de les pràctiques, treballo amb un grup heterogeni. Això fa com és normal que trobi alumnes amb més dificultats que d’altres. Els grups cooperatius ja els vaig organitzar tenint en compte aquestes habilitats perquè fossin igualats.  Tot i realitzar les tasques de manera cooperativa trobo dos alumnes amb moltes dificultats que els hi costa troba la solució de les activitats.

El professor de matemàtiques ja hem va comentar que eren nens fluixets i que tenien dificultats a matemàtiques,  però com no em va donar gaire informació sobre ells i les proves de competències inicials que vaig passar no van sortir molt malament, no creia que tinguessin tantes dificultats.
Informant-me millor (parlant amb els seus tutors i revisant els seus expedients) trobo que l’alumna té dislexia i el nen TDAH amb predomini de dèficit d’atenció.
El primer que hem plantejo és que puc fer per ajudar-los a millorar en la resolució de problemes tenint en compte les seves dificultats. Per començar penso una sèries de mesures generals, que hem serveixen per tots dos i que començo a aplicar:

-Potenciar l’autoestima i reconèixer en públic els seus èxits.
-Posar en marxa totes les actuacions necessàries perquè no visquin les seves dificultats com un fracàs: respectar el seu ritme, facilitar-li les tasques seqüenciades en passos, reconèixer els seus avenços, no fer-la llegir en veu alta davant del grup...
-Intentar no donar múltiples ordres al mateix temps.
- Llegir les instruccions escrites o corroborà que les han entès.
-Tenir en compte la ubicació dins l’aula i procurar que estiguin a prop meu.
-Donar  temps adicional per completar les activitats.
-Fraccionar una activitat llarga en passos més petits.
-Utilitzar diagrames, gràfics i imatges per visualitzar el que s’explica amb paraules.
-Mantenir un nivell alt d’interaccions amb l’alumnat. Vaig fent preguntes, recordatoris, comentaris de suport ... A més m’aproximo a la taula del seu grup per comprovar la tasca que estan realitzant.
-Promoure l’ interès dels alumnes en els temes. Totes les activitats tenen temàtiques relacionades amb la vida real dels alumnes. Vam fer una activitat relacionada amb l’organització d’una festa d’aniversari,  una excursió que realitzaran aquest trimestre, l’hort urbà que s’està fent a l’escola, ... on els protagonistes de les activitats són ells mateixos.
-Utilitzar metodologies de treball en petit grup ja que la relació i el treball conjunt amb els companys pot augmentar la motivació  en la tasca.

No hay comentarios:

Publicar un comentario