FASE 7: Disseny i elaboració del material.
|
DATA: Del 8/10/13 al 8/11/13
HORES: 26h
|
Objectius:
-Crear el
material didàctic.
-Planejar en
el material didàctic les intencionalitats, coneixements, habilitats i
actituds que s'esperen desenvolupar en els alumnes referent a la competència
matemàtica.
-Seleccionar
l'estratègia metodològica adient mitjançant diverses propostes d'ensenyament.
|
Destinataris: Subjecte
Pràcticum
|
Activitats:
Disseny del material didàctic.
Debat i propostes de millora respecte el material inicial dissenyat.
Reunió amb l’equip d’Avesedari.
|
Instruments i tècniques:
Software d’Avesedari (Programari Glifing)
Altres materials de suport (PowerPoint, làmines, etc)
|
Indicadors d’avaluació:
-Adeqüació del material proposat,
tots els alumnes acaben solucionant de forma satisfactòria els problemes.
-Millora en coneixements i
habilitats matemàtiques de tots els alumnes.
-Motivació de l’alumnat vers les
activitats.
|
FASE 8: Aplicació del material en un context
d’aula.
|
DATA:Del 14/10/13 fins el
13/12/13
HORES:15h
|
Objectius:
-Millorar les dificultats dels alumnes en la resolució de
problemes.
-Realitzar una avaluació continua del progrés d’aprenentatge
dels alumnes.
-Introduir l’aprenentatge cooperatiu en la metodologia
d’ensenyament.
-Proporcionar eines noves en la resolució de problemes.
|
Destinataris: Alumnes
|
Activitats:
Entrenament amb el material dissenyat.
Enregistrar el desenvolupament de les activitats.
Motivar i encoratjar els alumnes a seguir endavant tot i
les dificultats.
Coordinació i seguiment de l’activitat amb l’equip docent.
Avaluar com es desenvolupen les sessions i compartir-ho
amb Avesedari.
|
Instruments i tècniques:
Software dissenyat per treballar la resolució de problemes.
Reunions.
Anàlisi de les dades.
|
Indicadors d’avaluació:
-Millora en coneixements i
habilitats matemàtiques de tots els alumnes.
-Síntesis
i valoració amb el professor de matemàtiques del
desenvolupament de les sessions i dels progressos dels alumnes, com a mínim
després de cada sessió.
-Diàleg
entre els membres del grup, el grup sempre ha de dialogar per trobar una
solució conjunta.
-Mostren
disposició per treballar en equip tots els alumnes.
-Valoracions de la tutora del procés, com a mínim tres
vegades al trimestre.
|
Ja
estic amb el disseny del material. Aquest és un treball una mica feixuc, molt
laboriós en el qual s’ha de tenir força creativitat. A la vegada dir que és
molt gratificant perquè és un producte propi i pot ser com vulguis.
També he
començat amb l’aplicació del material al grup d’alumnes. Els nens continuen
engrescats amb l’ activitat. Observo les dificultats que tenen en saber
que els demana el problema, i no perquè no estigui especificat, a més jo ho repeteixo
diverses vegades, sinó perquè els costa estar atents i sobre tot parar-se a pensar.
Crec que això s’haurà de treballar amb ells.
D’altra banda veig que va bé que jo vagi dirigint l'activitat,
motivant-los a pensar i fent-los raonar, però d'altra banda veig que d'aquesta
manera tots han de portar el mateix ritme i això fa que les parelles amb més habilitats
hagin d'esperar pels altres. Tinc dubtes si seria millor que no fos tan dirigit
i cadascun portés el seu ritme. D’aquesta manera també podria fomentar una
mica l’autonomia de treball amb els alumnes. El profe de mates opina que si ja els costa fer-lo amb
les meves directrius, sols els costarà més. Que en penseu?
No hay comentarios:
Publicar un comentario