lunes, 18 de noviembre de 2013

El meu paper com psicopedagoga

Després d’aquest temps de pràctiques em paro a analitzar una mica quin és el paper com a psicopedagoga que estic desenvolupant. Està clar que la meva pràctica psicopedagògica està relacionada amb l’elaboració de recursos educatius en un context educatiu.
Segons Guàrdia i Mas (2004)1 “La intervenció del psicopedagog en aquest context està determinada  per l’aplicació d’una metodologia que combina l’autoaprenentatge amb la interacció humana a l’aula (alumne-professor, alumne-alumne, grup-professor).”(p.7).  En la intervenció que realitzo intento aplicar aquesta metodologia que combina l’autoaprenentatge amb la interacció humana fomentant la interacció alume-alumne però sense descuidar la interacció alumne-professor i sobre tot grup-professor.
Les funcions que he de realitzar com psicopedagoga en aquesta intervenció són les següents:
-Dissenyar els recursos; mitjançant la definició d’ estratègies de formació pròpies de cada recurs i el disseny de propostes específiques.
-Establir pautes i estratègies d’aplicació dels recursos; mitjançant la definició de quin és paper que ha de desenvolupar el docent i quines són les estratègies que haurà d’utilitzar.
-Realitzar-ne el seguiment i l’avaluació dels recursos, de la metodologia d’aplicació, del procés de posada en marxa, de la seva eficàcia formativa, entre d’altres.
-Orientar els professors sobre els mitjans i recursos educatius més adequats perquè els seus alumnes aprenguin les diferents habilitats.

_________________________________________________________
1. Guàrdia, L. i Ma, X. (2004). La intervenció psicopedagògica en propostes de disseny de recursos educatius interactius multimèdia. Bloc V. La practica psicopedagògica en contextos d’educació per l’elaboració de recursos educatius i programes audiovisuals. Universitat Oberta de Catalunya.

No hay comentarios:

Publicar un comentario