Després d’aquest temps de
pràctiques em paro a analitzar una mica quin és el paper com a psicopedagoga
que estic desenvolupant. Està clar que la meva pràctica psicopedagògica està
relacionada amb l’elaboració de recursos educatius en un context educatiu.
Segons Guàrdia i Mas (2004)1
“La intervenció del psicopedagog en aquest context està determinada per l’aplicació d’una metodologia que combina
l’autoaprenentatge amb la interacció humana a l’aula (alumne-professor,
alumne-alumne, grup-professor).”(p.7).
En la intervenció que realitzo intento aplicar aquesta metodologia que
combina l’autoaprenentatge amb la interacció humana fomentant la interacció
alume-alumne però sense descuidar la interacció alumne-professor i sobre tot
grup-professor.
Les funcions que he de realitzar
com psicopedagoga en aquesta intervenció són les següents:
-Dissenyar
els recursos; mitjançant la definició d’ estratègies de formació pròpies de cada
recurs i el disseny de propostes específiques.
-Establir
pautes i estratègies d’aplicació dels recursos; mitjançant la definició de quin
és paper que ha de desenvolupar el docent i quines són les estratègies que haurà
d’utilitzar.
-Realitzar-ne
el seguiment i l’avaluació dels recursos, de la metodologia
d’aplicació, del procés de posada en marxa, de la seva eficàcia formativa,
entre d’altres.
-Orientar
els professors sobre els mitjans i recursos educatius més adequats perquè
els seus alumnes aprenguin les diferents habilitats.
_________________________________________________________
1.
Guàrdia, L. i Ma, X. (2004). La intervenció psicopedagògica en propostes de disseny de recursos
educatius interactius multimèdia. Bloc V. La practica psicopedagògica en
contextos d’educació per l’elaboració de recursos educatius i programes audiovisuals.
Universitat Oberta de Catalunya.
No hay comentarios:
Publicar un comentario