lunes, 25 de noviembre de 2013

La competència matemàtica

Les sessions que estic desenvolupant estan creades amb l’objectiu de treballar i a la vegada millorar la competència matemàtica.
Tal i com Álvarez i García(2011, p 14)1 citen, l'informe PISA entén la competència matemàtica com:
La capacitat individual per identificar i entendre el paper que les matemàtiques tenen en el món, fer raonaments ben fundats i utilitzar i implicar-se amb les matemàtiques en aquells moments en què es presenten necessitats en la vida de cada individu com a ciutadà constructiu, compromès i reflexiu.

Segons Torres, (2008 citat per Bermejo, 2004)2, per contribuir al desenvolupament de la competència matemàtica, s’han d'estimular capacitats de comprensió o representació mental i interrelació entre diferents conceptes, així com de comunicació i justificació de els procediments utilitzats, saber com  i quan utilitzar els procediments matemàtics de manera precisa i rigorosa.

En el material que estic desenvolupant, estic dissenyant sessions on es treballa la resolució de problemes relacionats amb la vida quotidiana dels alumnes. Mitjançant la utilització d’elements matemàtics bàsics (diferents tipus de nombres, mesures, símbols, elements geomètrics, etc.); la identificació de situacions quotidianes que requereixen l'aplicació d'estratègies de resolució de problemes i la selecció de les tècniques adequades per calcular, representar i interpretar la realitat a partir de la informació disponible. I amb la finalitat de construir entre tots estratègies eficaces de resolució de problemes. 

Aquí us deixo un exemple d'algunes pantalles d'una sessió:


_____________________________________________________________
1. Alvarez, J.L i García, J.E. (2008).La competéncia matemàtica.
2. Bermejo, V. (2004). Como enseñar matemàticas para aprender mejor. CCS,Madrid. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario