Ja tinc
proves de lectura passades a tots els alumnes del projecte. A continuació us
mostro un gràfic amb les dades obtingudes.
Aquestes
dades expressen la velocitat lectora en paraules per minut (p/m) de cada alumne comparat amb la velocitat
lectora mitjana dels alumnes del seu grup de referència, és a dir, de nens de 5è ja que és el curs al
qual pertanyen.
Tot
i que la línia de les puntuacions dels alumnes s’apropa a la línia del nivell
lector del grup de referència hi ha
molts alumnes que no arriben al nivell esperat. Només el 37,5% dels alumnes del grup tenen un nivell lector
igual al grup de referència. Això vol dir que només 6 dels alumnes
(xd,xe,xg,xh,xj i xm)tenen un nivell lector de 5è de primària.
La
resta d’alumnes tenen un nivell lector per sota al de la seva edat. Entre
aquests, per una banda trobem a 3 alumnes que tenen un nivell molt baix per la
seva edat (xa, xk i xf). Xa és l’ alumna amb trets dislèxics que ja us vaig
comentar. A les proves d’avaluació lectora es mostren clarament aquestes dificultats, tenint un nivell lector de 1er i
un PC 2 respecte el seu grup de referència.
Xk i Xf són nens que no mostren dificultats d’aprenentatge tenint un bon
rendiment acadèmic però que no tenen un bon nivell de lectura. Presenten un
nivell lector de 3er de primària.
D’altra
banda trobem a la resta d’alumnes amb un nivell lector que no acaba d’arribar
al nivell de 5è, sinó que encara es troba amb un nivell lector de 4t.
Parlar d'edat lectora ens ajuda a entendre quin és el grau de
dificultat de lectura de l'alumne. Aquesta
perspectiva ens facilita la presa de consciència de com la dificultat
pot arribar a afectar la resta d'assignatures, al seu interès per les matèries,
a la seva capacitat d'estudiar amb més o menys èxit...
Després
de fer aquestes valoracions puc pensar d’on poden sorgir aquestes dificultats
de comprensió que de vegades manifesten. La manca de fluïdesa lectora
correlaciona molt significativament amb la capacitat de comprensió.
No hay comentarios:
Publicar un comentario