lunes, 2 de diciembre de 2013

El resultat de les avaluacions lectores

Ja tinc proves de lectura passades a tots els alumnes del projecte. A continuació us mostro un gràfic amb les dades obtingudes.

Aquestes dades expressen la velocitat lectora en paraules per minut  (p/m) de cada alumne comparat amb la velocitat lectora mitjana dels alumnes del seu grup de referència,  és a dir, de nens de 5è ja que és el curs al qual pertanyen.
Tot i que la línia de les puntuacions dels alumnes s’apropa a la línia del nivell lector del  grup de referència hi ha molts alumnes que no arriben al nivell esperat. Només el 37,5%  dels alumnes del grup tenen un nivell lector igual al grup de referència. Això vol dir que només 6 dels alumnes (xd,xe,xg,xh,xj i xm)tenen un nivell lector de 5è de primària.
La resta d’alumnes tenen un nivell lector per sota al de la seva edat. Entre aquests, per una banda trobem a 3 alumnes que tenen un nivell molt baix per la seva edat (xa, xk i xf). Xa és l’ alumna amb trets dislèxics que ja us vaig comentar. A les proves d’avaluació lectora es mostren clarament aquestes  dificultats, tenint un nivell lector de 1er i un PC 2 respecte el seu grup de referència.  Xk i Xf són nens que no mostren dificultats d’aprenentatge tenint un bon rendiment acadèmic però que no tenen un bon nivell de lectura. Presenten un nivell lector de 3er de primària.
D’altra banda trobem a la resta d’alumnes amb un nivell lector que no acaba d’arribar al nivell de 5è, sinó que encara es troba amb un nivell lector de 4t.
Parlar d'edat lectora ens ajuda a entendre quin és el grau de dificultat de lectura de l'alumne. Aquesta perspectiva ens facilita la presa de consciència de com la dificultat pot arribar a afectar la resta d'assignatures, al seu interès per les matèries, a la seva capacitat d'estudiar amb més o menys èxit... 

Després de fer aquestes valoracions puc pensar d’on poden sorgir aquestes dificultats de comprensió que de vegades manifesten. La manca de fluïdesa lectora correlaciona molt significativament amb la capacitat de comprensió.

No hay comentarios:

Publicar un comentario