Continuo
en l’aplicació de les fases 7, Disseny i elaboració del material i 8, Aplicació
d’un material en el context d’aula, de manera simultània. El fet d’anar fent-lo
a l’hora m’ajuda amb l’elaboració del material. Les conclusions que trec com a
conseqüència de les respostes i manera de treballar dels nens a cadascuna de
les aplicacions del material m’ajuden a elaborar la següent i marcar l’aspecte
que vull fomentar.
Aquesta
setmana arreu d’observar les dificultats lectores i de comprensió de problemes
m’he centrat en elaborar una sessió on es treballi la primera fase de resolució
de problemes plantejada per Polya . Aquest autor, considerat per molts el pare
de l’heurística matemàtica, va establir 4 fases en la resolució de problemes1.
1. Comprendre
el problema: Quina és la incògnita?, Quines
són les dades necessàries per resoldre’l?
2.
Concebre un pla: T’has trobat amb un problema semblant?, Coneixes un problema
relacionat amb aquest?, Podria enunciar el problema d’una altra forma?
3.
Executar un pla: Són correctes els passos donats?
4. Revisar
la solució obtinguda: Pots verificar el resultat?, Pots verificar el raonament?
En
aquesta sessió ens centrarem en la comprensió amb l’ objectiu de:
-Comprendre
el text i analitzar les dades.
-Preveure
i raonar sobre els possibles resultats.
1. García, A., González,
C. I
Sáenz, O. (1998). Estrategias
operativas en la resolución de problemas matemáticos en el ciclo medio de la
E.G.B. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales. Enseñanza de
las Ciencias 6 (3), 251-264. Campus Universitario de Cartuja. Granada.
No hay comentarios:
Publicar un comentario