miércoles, 4 de diciembre de 2013

Valoracions i intercanvi amb la tutora d'Avesedari

Ahir vaig anar al centre d’Avesedari a fer una valoració amb la meva tutora sobre el treball que estava realitzant amb els alumnes en aquest Practicum II.

En aquesta trobada vam revisar les diferents sessions dissenyades i desenvolupades i com els alumnes havien treballat en cadascuna. També apunto alguna observació que hem sembla significativa a tenir en compte. Per exemple, si he percebut que algun alumne li ha costat molt la sessió, si veig que es troben més còmode amb un determinat tipus d’activitat vers un altre,…

Parlem de la flexibilitat i l’adaptabilitat del mètode, ella hem recorda que queda en les meves mans, i de les variables que no podrem predir i que he de tenir en compte: cansament puntual, motivació davant d’una tasca concreta, dificultat davant d’una activitat nova, capacitat de gestionar l’error: tolerància a la frustració i constància i dedicació.

Comentem també com s’ha portat a terme el disseny i aplicació de les sessions. Per anar dissenyant i planificant les sessions d’entrenament he donat resposta a una sèrie de qüestions plantejades per Jurado (1996)1, considerant la intencionalitat de l’acte educatiu i amb referència als nens que estan aprenent.  D’acord amb  Jurado (1996)1 analitzar el nen permet equilibrar les accions i planificar les activitats, cosa que es conforma com una adaptació a les necessitats de l’alumne en la situació d’aprenentatge. Una vegada analitzat els alumnes amb la resposta de les qüestions plantejades he anat valorant i treballant les carències necessàries per continuar el procés educatiu.  
-Volen  aprendre? En el moment que aquesta qüestió ha estat resposta amb un NO, valorava la seva actitud i motivació. No són gaires els alumnes que no estan motivats,  per la majoria ha estat una tasca nova i motivadora, però si que m’he trobat un parell que aquesta motivació els hi faltava. En les diferents sessions he intentat que tinguessin una participació molt activa i dissenyar sessions significatives per tots ells.
-Poden aprendre? Les limitacions de capacitats d’alguns alumnes han produït dificultats a l’hora de solucionar alguns problemes. He tingut en compte aquestes limitacions per facilitar el procés resolució.
-Estan preparats per aprendre? En l’elaboració de les activitats s’ha tingut en compte la maduresa dels alumnes per evitar el fracàs del procés d’ensenyament –aprenentatge i per això s’han plantejat objectius d’acord amb el seu desenvolupament.
-Aprenen? A poc de fer les avaluacions finals i tenir dades més fiables, puc dir que sí aprenen. Si la resposta de totes les qüestions anteriors hagués estat positiva i aquesta no, m’hauria d’haver plantejat  si l’activitat proposada era l’adequada. Tot i que hi han hagut sessions que els hi ha costat més crec que la dificultat de les sessions s’ajustava al nivell dels alumnes.
-El ritme de l’aprenentatge és el desitjat? Si totes les qüestions plantejades anteriorment són respostes amb un SI i el ritme d’aprenentatge és l’adequat, per tant estan evolucionant correctament. Com ha sigut així, he anant incorporant nous aprenentatges.



_______________________________________________________________________
1. Jurado, P (1996). Requisits de l’aprenentatge. Didàctica. Universitat Oberta de Catalunya.

No hay comentarios:

Publicar un comentario