Aquesta setmana començo a posar
fi al meu Practicum II. Ho he intentat allargar el màxim possible per poder
tenir més temps per treballar amb els
alumnes.
Avui he començat amb la fase 9.
FASE 9. Avaluació del recurs didàctic
dissenyat
|
DATA: Del 09/12/2013 fins el 13/12/13 HORES: 6h
|
Objectius:
-Analitzar la millora obtinguda gràcies al programa
d’entrenament.
-Avaluar l’adequació de les activitats i materials
elaborats al context educatiu al qual van dirigits.
|
Destinataris:Alumnes
|
Activitats:
Passació de les proves d’avaluació final.
Enregistrar i analitzar els resultats obtinguts per
valorar la millora.
Reunió amb els docents per realitzar una avaluació final.
|
Instruments i tècniques
Prova d’avaluació final; Competències diagnòstiques de
matemàtiques.
|
Indicadors d’avaluació:
Millora obtinguda en els alumnes respecte els resultats
inicials.
Valoració dels docents envers la millora dels seus
alumnes.
|
Aquesta fase la he començat amb
la prova d’avaluació de competències diagnostiques de l’any 2011-2012 per
utilitzar les dades com avaluació final. Per fer una pre-avaluació vaig
utilitzar les proves de competències diagnòstiques del curs passat, és a dir,
les de l’any 2012-2013 i ara tenia dubtes si tornar-les a utilitzar en el post.
Per una banda és millor perquè tindria el pre i el post mesurat amb el mateix
test d’avaluació, però per altra banda crec que el fet que ja l’haguessin fet
influiria en els resultats.
A més els he passat un
qüestionari, que he elaborat, perquè realitzin una valoració sobre l’aprenentatge
cooperatiu, per veure que opinen d'aquesta nova metodologia per ells.
QÜESTIONARI: VALORACIÓ DE L’APRENENTATGE COOPERATIU
Marca l' opció
que més reflecteixi el teu grau d’acord
amb cadascuna de les següents afirmacions, relacionades amb
l’aprenentatge cooperatiu que hem realitzat.
|
D’acord
|
En desacord
|
No sé
|
He desenvolupat més capacitat verbal:
comprendre, explicar, preguntar, debatre,…
|
|
|
|
He aconseguit posicionar-me davant les
intervencions diferents dels meus companys, aportant la meva visió.
|
|
|
|
He sigut capaç d’aportar idees en les
diferents activitats.
|
|
|
|
He ampliat el meu coneixement sobre la
resolució de problemes mitjançant punts de vista diferents de companys.
|
|
|
|
D’aquesta manera entenc millor els temes
difícils.
|
|
|
|
M’ha agradat treballar d’aquesta manera.
|
|
|
|
He augmentat el meu iterés per la
resolució de problemes gracies a l’aprenentatge cooperatiu.
|
|
|
|
Treballar de manera cooperativa és millor
que treballar de manera individual.
|
|
|
|
Treballant sol hagués fet més activitats i
hagués après més.
|
|
|
|
La meva valoració global del treball en grup
ha estat bona.
|
|
|
|
-Indica dos o tres aspectes positius de treballar de
manera cooperativa en comparació amb la manera de treballar normalment a
l’aula.
1.
2.
3.
-Indica dos o tres aspectes negatius de treballar de
manera cooperativa en comparació amb la manera de treballar normalment a
l’aula.
1.
2.
3.
-Indica dos o tres alternatives per millorar la
metodologia del aprenentatge cooperatiu.
1.
2.
3.
Una vegada tingui els resultats
els comento!!
No hay comentarios:
Publicar un comentario