lunes, 9 de diciembre de 2013

Última Fase

Aquesta setmana començo a posar fi al meu Practicum II. Ho he intentat allargar el màxim possible per poder tenir més temps per  treballar amb els alumnes.
Avui he començat amb la fase 9.
FASE 9. Avaluació del recurs didàctic dissenyat  
DATA: Del 09/12/2013 fins el  13/12/13                                     HORES: 6h
Objectius:
-Analitzar la millora obtinguda gràcies al programa d’entrenament.
-Avaluar  l’adequació de les activitats i materials elaborats al context educatiu al qual van dirigits.
Destinataris:Alumnes
Activitats:
Passació de les proves d’avaluació final.
Enregistrar i analitzar els resultats obtinguts per valorar la millora.
Reunió amb els docents per realitzar una avaluació final.
Instruments i tècniques
Prova d’avaluació final; Competències diagnòstiques de matemàtiques.
Indicadors d’avaluació:
Millora obtinguda en els alumnes respecte els resultats inicials.
Valoració dels docents envers la millora dels seus alumnes.

Aquesta fase la he començat amb la prova d’avaluació de competències diagnostiques de l’any 2011-2012 per utilitzar les dades com avaluació final. Per fer una pre-avaluació vaig utilitzar les proves de competències diagnòstiques del curs passat, és a dir, les de l’any 2012-2013 i ara tenia dubtes si tornar-les a utilitzar en el post. Per una banda és millor perquè tindria el pre i el post mesurat amb el mateix test d’avaluació, però per altra banda crec que el fet que ja l’haguessin fet influiria en els resultats.

 A més els he passat un qüestionari, que he elaborat, perquè realitzin una valoració sobre l’aprenentatge cooperatiu, per veure que opinen d'aquesta nova metodologia per ells.

QÜESTIONARI: VALORACIÓ DE L’APRENENTATGE COOPERATIU
Marca l' opció que més reflecteixi el teu grau d’acord  amb cadascuna de les següents afirmacions, relacionades amb l’aprenentatge cooperatiu que hem realitzat.


D’acord
En desacord
No sé
He desenvolupat més capacitat verbal: comprendre, explicar, preguntar, debatre,…



He aconseguit posicionar-me davant les intervencions diferents dels meus companys, aportant la meva visió.



He sigut capaç d’aportar idees en les diferents activitats.



He ampliat el meu coneixement sobre la resolució de problemes mitjançant punts de vista diferents de companys.  



D’aquesta manera entenc millor els temes difícils.



M’ha agradat treballar d’aquesta manera.



He augmentat el meu iterés per la resolució de problemes gracies a l’aprenentatge cooperatiu.



Treballar de manera cooperativa és millor que treballar de manera individual.



Treballant sol hagués fet més activitats i hagués après més.



La meva valoració global del treball en grup ha estat bona.












-Indica dos o tres aspectes positius de treballar de manera cooperativa en comparació amb la manera de treballar normalment a l’aula.
1.
2.
3.
-Indica dos o tres aspectes negatius de treballar de manera cooperativa en comparació amb la manera de treballar normalment a l’aula.
1.
2.
3.
-Indica dos o tres alternatives per millorar la metodologia del aprenentatge cooperatiu.
1.
2.
3.

Una vegada tingui els resultats els comento!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario