Finalment ja tinc les dades de les proves finals passades a tots els
alumnes. Per tant, estic contenta de poder-les compartir amb vosaltres al blog.
En primer lloc explicar-vos que he estat donant-li voltes al procés
d’avaluació, tenia dubtes de si
utilitzar o no el mateix instrument d’avaluació al pre i al post. A l última
entrada que vaig fer al Blog us vaig explicar que havia utilitzat un altre
prova per fer el post, però després de tenir-la feta no em convencia aquesta
decisió i seguint també els consells dels meus tutors vaig rectificar i ahir,
ja en un últim moment els i vaig passar la
mateixa prova que en el pre.
A continuació us mostro els resultats
de les proves en el pre i en el
post utilitzant en ambdues ocasions la prova d’avaluació diagnostica de la
competència matemàtica de l’any 2012-2013.
A la gràfica presentada observem les puntuacions de les proves en els
dos moments d’avaluació en cadascun dels alumnes del projecte. En aquesta
gràfica podem comparar les puntuacions que van tenir a l’ inici del projecte, finals
de setembre (nota pre) i la puntuació obtinguda ara a l’avaluació final (nota
post).
Aquestes dades expressen millores en el rendiment de la majoria dels
nens, la qual cosa ens dóna idea de com ha estat l’evolució dels alumnes. En
general podem dir que es mostra una diferència positiva entre l’avaluació
inicial i l’avaluació final. Aquesta millora observada es mostra de forma més
notable en alguns alumnes i en d’altres les millores són menys significatives.
També trobem alguns alumnes on no s’observen aquestes millores, la puntuació
del post ha estat pitjor que la del pre. Aquest és el cas de Xa i Xn. En el cas
de Xa crec que les seves dificultats lectores i de comprensió han pogut
influenciar en aquests resultats; en el cas de Xn durant l’ultima prova va estar
dispers, sense centrar-se gaire. Xh tampoc ha mostrat resultats satisfactoris,
dir que la seva actitud vers els aprenentatges no és l’adequada i que tot i fer
una tasca més motivadora i que els seu comportament fos normalment correcte no acabava d’involucrar-se
i esforçar-se per aprendre.
Per
concloure dir que ha estat una experiència curta i que es necessitaria més
temps per continuar treballant amb tots aquells alumnes que presenten més
dificultats.
No hay comentarios:
Publicar un comentario