viernes, 13 de diciembre de 2013

Avaluació final

Finalment ja tinc les dades de les proves finals passades a tots els alumnes. Per tant, estic contenta de poder-les compartir amb vosaltres al blog.
En primer lloc explicar-vos que he estat donant-li voltes al procés d’avaluació, tenia dubtes de  si utilitzar o no el mateix instrument d’avaluació al pre i al post. A l última entrada que vaig fer al Blog us vaig explicar que havia utilitzat un altre prova per fer el post, però després de tenir-la feta no em convencia aquesta decisió i seguint també els consells dels meus tutors vaig rectificar i ahir, ja en un últim moment els i vaig passar  la mateixa prova que en el pre.

A continuació us mostro els resultats  de les proves  en el pre i en el post utilitzant en ambdues ocasions la prova d’avaluació diagnostica de la competència matemàtica de l’any 2012-2013.
A la gràfica presentada observem les puntuacions de les proves en els dos moments d’avaluació en cadascun dels alumnes del projecte. En aquesta gràfica podem comparar les puntuacions que van tenir a l’ inici del projecte, finals de setembre (nota pre) i la puntuació obtinguda ara a l’avaluació final (nota post).
Aquestes dades expressen millores en el rendiment de la majoria dels nens, la qual cosa ens dóna idea de com ha estat l’evolució dels alumnes. En general podem dir que es mostra una diferència positiva entre l’avaluació inicial i l’avaluació final. Aquesta millora observada es mostra de forma més notable en alguns alumnes i en d’altres les millores són menys significatives. També trobem alguns alumnes on no s’observen aquestes millores, la puntuació del post ha estat pitjor que la del pre. Aquest és el cas de Xa i Xn. En el cas de Xa crec que les seves dificultats lectores i de comprensió han pogut influenciar en aquests resultats; en el cas de Xn durant l’ultima prova va estar dispers, sense centrar-se gaire. Xh tampoc ha mostrat resultats satisfactoris, dir que la seva actitud vers els aprenentatges no és l’adequada i que tot i fer una tasca més motivadora i que els seu comportament  fos normalment correcte no acabava d’involucrar-se i esforçar-se per aprendre.  
Per concloure dir que ha estat una experiència curta i que es necessitaria més temps per continuar treballant amb tots aquells alumnes que presenten més dificultats. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario