sábado, 14 de diciembre de 2013

Trobada de feedback amb els docents


Per finalitzar el meu practicum ahir vaig tenir una trobada amb els tutors i el professor de matemàtiques  del grup d’alumnes amb els quals estic implementant el projecte.
La veritat és que aquestes trobades creen un clima de treball molt positiu i tothom des de la seva vessant pot aportar les seves experiències i punts de vista. Aquest tipus de dinàmiques s’emmarquen dins d’un model col·laboratiu on l’objectiu principal és que tots els agents que intervenen en un procés de millora es sentin partícips de les millores que s’estan implementant i on es comparteixi el significat i el sentit de la intervenció psicopedagògica.
No puc dir que hagi estat difícil, però no ha estat igual de fàcil amb tots aconseguir aquesta col·laboració. El fet d’aconseguir-la implica compartir en algun grau la representació del problema i el sentit i significat de la intervenció que es proposa. Vaig trobar un dels tutors amb el qual no compartia tant aquests propòsits, però que al cap i a la fi va acabar col·laborant amb mi.
Per apropar-me als professors m’ha ajudat l’empatia. He estat capaç de comprendre que puguin arribar a evitar noves tasques i responsabilitats i a la vegada que necessitin replantejar la seva pràctica educativa per afrontar les dificultats dels seus alumnes. Crec que això em va servir per guanyar-me la seva confiança i no pensessin que arribava per posar tot cap per avall i ficar-me en les seves coses.
En aquesta trobada vam estar parlant de l’evolució dels diferents alumnes del projecte.
 D’ entre tots els alumnes que han participat tots vam coincidir en que ens preocupa especialment l’alumna Xa per les limitacions que provoca el seu trastorn d’aprenentatge,  i l’alumne Xh per la seva actitud davant els aprenentatges. Observem que a l’alumne Xl (l’alumne amb TDAH) li ha anat força bé aquest treball i que ha tret bons resultats.
També parlem de les actuacions realitzades que han estat positives i que seran les indicades a seguir realitzant. En general, els docents, a la vista dels resultats obtinguts i dels comentaris dels alumnes al respecte, estan molt satisfets amb l'experiència i la consideren altament positiva, i, per descomptat, repetible en propers cursos, amb millores i correccions pertinents.
La sensació personal de la trobada és molt positiva ja que tot i veure personalment els avenços en aquests alumnes és molt reconfortant que altres professionals constatin aquesta dada.

No hay comentarios:

Publicar un comentario