Per finalitzar el meu practicum ahir vaig tenir una trobada amb els
tutors i el professor de matemàtiques del grup d’alumnes amb els quals estic implementant
el projecte.
La veritat és que aquestes trobades creen un clima de treball molt
positiu i tothom des de la seva vessant pot aportar les seves experiències i
punts de vista. Aquest tipus de dinàmiques s’emmarquen dins d’un model
col·laboratiu on l’objectiu principal és que tots els agents que intervenen en un
procés de millora es sentin partícips de les millores que s’estan implementant
i on es comparteixi el significat i el sentit de la intervenció
psicopedagògica.
No puc dir que hagi estat difícil, però no ha estat igual de fàcil amb
tots aconseguir aquesta col·laboració. El fet d’aconseguir-la implica compartir
en algun grau la representació del problema i el sentit i significat de la
intervenció que es proposa. Vaig trobar un dels tutors amb el qual no compartia
tant aquests propòsits, però que al cap i a la fi va acabar col·laborant amb mi.
Per apropar-me als professors m’ha ajudat l’empatia. He estat capaç de
comprendre que puguin arribar a evitar noves tasques i responsabilitats i a la
vegada que necessitin replantejar la seva pràctica educativa per afrontar les dificultats
dels seus alumnes. Crec que això em va servir per guanyar-me la seva confiança
i no pensessin que arribava per posar tot cap per avall i ficar-me en les seves
coses.
En aquesta trobada vam estar parlant de l’evolució dels diferents
alumnes del projecte.
D’ entre tots els alumnes que han
participat tots vam coincidir en que ens preocupa especialment l’alumna
Xa per les limitacions que
provoca el seu trastorn d’aprenentatge, i l’alumne
Xh per la seva actitud davant els
aprenentatges. Observem que a l’alumne Xl (l’alumne amb
TDAH) li ha anat força bé aquest treball i que ha tret bons resultats.
També parlem de les actuacions
realitzades que han estat positives i que seran les indicades a seguir
realitzant. En general, els docents, a la vista dels resultats obtinguts i dels
comentaris dels alumnes al respecte, estan molt satisfets amb l'experiència i
la consideren altament positiva, i, per descomptat, repetible en propers
cursos, amb millores i correccions pertinents.
La sensació personal de la trobada és molt positiva ja que tot i veure
personalment els avenços en aquests alumnes és molt reconfortant que altres
professionals constatin aquesta dada.
No hay comentarios:
Publicar un comentario